Każdy z uczniów zostanie oceniony. Najsłabsze artykuły, o ile będą jeszcze aktualne, zostaną po poprawieniu opublikowane w następnym numerze gazetki.
Kryteria oceny przedstawia tabela:
minimalne | rozwinięte | zaawansowane | wzorcowe | punkty | |
Zastosowanie wyszukiwarki, zaawansowane metody zadawania pytań w celu zgromadzenia danych | Użycie jednej wyszukiwarki, zadanie prostego pytania. Zebrane informacje są niekompletne. | Użycie kilku wyszukiwarek, zadanie prostego zapytania. Zebrano podstawowe informacje. | Użycie jednej wyszukiwarki, zadanie zaawansowanego zapytania. Zebrano wystarczającą ilość materiałów | Użycie kilku wyszukiwarek, zadanie zaawansowanych zapytań. Zebrane informacje są różnorodne. | 1 – 4 punktów |
Wartość merytoryczna, (dobór materiałów, poprawność merytoryczna, sposób opracowania). | Artykuł nieciekawy, wiadomości niezwiązane z tematem, błędy ortograficzne | Wiadomości związane z tematem, ale niespójne, tekst poprawny gramatycznie. | Tekst poprawny gramatycznie, artykuł spójny, zgodny z tematem | Ciekawy styl pisania, artykuł spójny, związany z tematem, do-stosowany do wieku i różnego stopnia zaawansowania czytelników. | 1 – 4 punktów |
Sposób prezentacji efektów pracy i ogólne wrażenia estetyczne (styl i forma prezentacji) | Prezentacja nieatrakcyjna, nieuporządkowana. Całość mało czytelna. | Prezentacja bardzo uproszczona, mało przejrzysta, nieuporządkowana. | Ciekawa prezentacja treści, przejrzysta, dostosowana do odbiorców. | Bardzo ciekawie zebrany i zaprezentowany materiał z różnorodnych źródeł, atrakcyjne i oryginalne podejście do tematu. | 1 – 4 punktów |
Poprawność i jakość strony HTML. | Strona nieczytelna, źle sformatowana, brak grafiki. | Strona poprawna, ale zawierająca błędy graficzne, nieciekawa kolorystycznie. | Strona ciekawa graficznie, dość łatwa nawigacja, uporządkowane działy. | Bardzo dobrze zaprojektowana strona, czytelna, z intuicyjną nawigacją | 1 – 4 punktów |
Koordynacja działań i praca zespołowa nad zadaniem. | Całkowity brak współpracy nad poszczególnymi zadaniami, nieterminowość wykonania. | Nie wszyscy uczniowie uczestniczą w zadaniach zespołu, nie wszyscy realizują wszystkie aspekty zadania. | Uczniowie dobrze współpracują z członkami grupy, większość uczestniczy w realizacji wyznaczonych zadań, które wykonują dokładnie i terminowo. | Bardzo dobra współpraca, widoczne efekty grupowych zadań, kolejne etapy realizowane są dokładnie i terminowo. | 1 – 4 punktów |