EWALUACJA

Każdy z uczniów zostanie oceniony. Najsłabsze artykuły, o ile będą jeszcze aktualne, zostaną po poprawieniu opublikowane w następnym numerze gazetki.
Kryteria oceny przedstawia tabela:
 
minimalne
rozwinięte
zaawansowane
wzorcowe
punkty
Zastosowanie wyszukiwarki, zaawansowane metody zadawania pytań w celu zgromadzenia danych
Użycie jednej wyszukiwarki, zadanie prostego pytania. Zebrane informacje są niekompletne.
Użycie kilku wyszukiwarek, zadanie prostego zapytania. Zebrano podstawowe informacje.
Użycie jednej wyszukiwarki, zadanie zaawansowanego zapytania. Zebrano wystarczającą ilość materiałów
Użycie kilku wyszukiwarek, zadanie zaawansowanych zapytań. Zebrane informacje są różnorodne.
1 – 4 punktów
Wartość merytoryczna, (dobór materiałów, poprawność merytoryczna, sposób opracowania).
Artykuł nieciekawy, wiadomości niezwiązane z tematem, błędy ortograficzne
Wiadomości związane z tematem, ale niespójne, tekst poprawny gramatycznie.
Tekst poprawny gramatycznie, artykuł spójny, zgodny z tematem
Ciekawy styl pisania, artykuł spójny, związany z tematem, do-stosowany do wieku i różnego stopnia zaawansowania czytelników.
1 – 4 punktów
Sposób prezentacji efektów pracy i ogólne wrażenia estetyczne (styl i forma prezentacji)
Prezentacja nieatrakcyjna, nieuporządkowana. Całość mało czytelna.
Prezentacja bardzo uproszczona, mało przejrzysta, nieuporządkowana.
Ciekawa prezentacja treści, przejrzysta, dostosowana do odbiorców.
Bardzo ciekawie zebrany i zaprezentowany materiał z różnorodnych źródeł, atrakcyjne i oryginalne podejście do tematu.
1 – 4 punktów

Poprawność i jakość strony HTML.
Strona nieczytelna, źle sformatowana, brak grafiki.
Strona poprawna, ale zawierająca błędy graficzne, nieciekawa kolorystycznie. 
Strona ciekawa graficznie, dość łatwa nawigacja, uporządkowane działy.
Bardzo dobrze zaprojektowana strona, czytelna, z intuicyjną nawigacją

1 – 4 punktów
 Koordynacja działań i praca zespołowa nad zadaniem.
Całkowity brak współpracy nad poszczególnymi zadaniami, nieterminowość wykonania.
Nie wszyscy uczniowie uczestniczą w zadaniach zespołu, nie wszyscy realizują wszystkie aspekty zadania.
Uczniowie dobrze współpracują z członkami grupy, większość uczestniczy w realizacji wyznaczonych zadań, które wykonują dokładnie i terminowo.
Bardzo dobra współpraca, widoczne efekty grupowych zadań, kolejne etapy realizowane są dokładnie i terminowo.
1 – 4 punktów